• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatten för 2021 lite frågor inför kommande år

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 548
Mottagna reaktioner
2 156
Poäng
1 427
Någon som vet hur snabbt nästa år man vet skatten? Samt när man kan få återbäringen som tidigast?

och hur mycket räknas som högt underskott om man har t.e.x en inkomst på 320-340k.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Någon som vet hur snabbt nästa år man vet skatten? Samt när man kan få återbäringen som tidigast?

och hur mycket räknas som högt underskott om man har t.e.x en inkomst på 320-340k.
Kan tyvärr inte svara på dina första frågor, men har läst mig till här i forumet att mer än 15 % i underskott av inkomst räknas som högt.
Så med en inkomst på 340k är ett underskott över 50.000kr högt. :)
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 548
Mottagna reaktioner
2 156
Poäng
1 427
T
Kan tyvärr inte svara på dina första frågor, men har läst mig till här i forumet att mer än 15 % i underskott av inkomst räknas som högt.
Så med en inkomst på 340k är ett underskott över 50.000kr högt. :)
Tack
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Deklarationen brukar väl öppna i mitten av mars
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 587
Mottagna reaktioner
1 101
Poäng
867

Deklarera i mars – få skatteåterbäringen i april​

2-7 mars kommer inkomstdeklarationen till din digitala brevlåda.

14 mars. Viktigt datum för dig som fick ditt slutskattebesked i december och hade skatt att betala. Skatten ska vara bokförd på Skatteverkets konto senast detta datum.

15 mars. Den digitala deklarationen öppnar. Du som har en e-legitimation kan logga in och lämna din deklaration från och med nu.

30 mars. Sista chansen att deklarera om du vill ha din skatteåterbäring i april. Du ska senast vid midnatt ha godkänt din deklaration i Skatteverkets app eller e-tjänst, utan att ändra eller lägga till något.

Skatteåterbäringen 2022 - då kommer pengarna​

4–8 april. Skatteåterbäringen. Skatteverket skickar ut besked om beslutade skatteuppgifter (slutskattebesked) och betalar ut skatteåterbäringen den 5–8 april. Det gäller dig som godkände din deklaration digitalt senast den 30 mars, utan att göra några förändringar. Du som inte har digital brevlåda får slutskattebeskedet med posten 1-3 veckor senare. Men skatteåterbäringen betalas ut senast den 8 april även till dig.
 

Blomman2020

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2020
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Brukar man få tillbaka lite cash om man betalat massa olika räntor under året ? Har aldrig någonsin betalat tillbaka på skatten hade varit skönt och slippa det nu iaf
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
989
Poäng
787
Så länge du betalat in tillräckligt vis din lön, så du inte betalat för lite skatt .

tror jag haft restskatt 1 gång under dom 17 år jag har deklarerat
 

Angelina

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
6 Januari 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
116
Poäng
297
Får alltid tillbaka på skatten då man har betalat otroliga summor i räntor. Det blir som en chock när man får deklarationen.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
jag tror också jag får tillbaks på skatten trots att jag jämkat mellan september till december för jag jämkade för lite tror jag ska bli intressant att se hur det blir när skattedeklarationen kommer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp